
شاید مهم ترین عامل را در متمایز ساختن کسب و کارتان نسبت به رقبا، بتوانیم علامت یا نشان تجاری مختص خودتان قلمداد کنیم. با تاکید بر این مهم که نشان تجاری و یا لوگوی تجاری در مشاغل عروسی از اهمیت بیشتری نسبت به سایر تجارت های کوچک (در زمینه های خدماتی) برخوردار هستند و تعیین و طراحی یک نام و نشان ثابت و مادام العمر میتواند در برند سازی شما تاثیر بسزایی داشته باشد. البته نام و نشان تجاری شاید یک گام از تولید و برندسازی تجاری در عرصه تبلیغات و فعالیت اقتصادی به حساب آید، به همین سبب در این مقاله از شما دعوت میکنیم تا با ما همراه شده و کمی بیشتر با مفهوم برند و مدل سازی های آن آشنا شویم.
چگونه خالق و صاحب برندی موفق و بزرگ باشیم؟
این روزها وقتی سری به بازار کار میزنیم، هم صحبت با سرمایه گزاران بزرگ میشویم، به دنبال هدف های بنگاه های اقتصادی میگردیم و یا اگر میخواهیم نهایت آرزوی یک فعال اقتصادی را بدانیم، متوجه میشویم، تمامی مسیرها به یک جا ختم میشود و در یک نقطه، اشتراک نظر وجود دارد .
بله همه میخواهند صاحب برندی معروف باشند که در تمامی سطوح بدرخشند و موفقیت هایی بزرگ، کسب نمایند.
با همه ی این خواسته ها، علاقه ها و تلاشهایی که صورت میگیرد در نهایت اتفاقی که در سطح کلان رخ میدهد و نتایجی که حاصل میشود با واقعیت ها، تفاوتی فاحش دارد.
تعداد برندهای اصیل، موفق و چشم نواز، بسیار کمتر از آن چیزی است که مدعیان و جویندگان به دنبال آن میباشند.
سوال اساسی اینجاست... چرا آرزوها و آمال به سرانجام نمیرسند و همگی بر باد میروند و برندهای اصیل، کمتر ظهور میکنند؟
برای پاسخ به این سوال مهم، ابتدا باید با نگاهی ریشه ای و عمیق به تعریف صحیح از برند دست پیدا کرد، چون عدم آگاهی و شناخت از این تعریف، اساس همه ناکامی هایمان خواهد شد.
برای برند، تعاریف زیادی نقل گردیده است اما ما میخواهیم به ریشه ی کلامی آن بپردازیم و نتایج حاصل را بررسی نماییم.
برند به معنای هویت است و اما هویت به معنای، شخصیت، وجود هستی، آنچه موجب شناسایی شخص میشود و ماهیت است.
هر برندی بعد از ظهور، معرف توانایی خالق و پدید آورنده خود بوده و زمانی اعلام وجود میکند، بعبارتی هستی و وجود خالق خود را به معرض دید و نمایش عموم میگذارد که این هستی و وجود، مسبب بروز و آشکار سازی قدرت، استعداد، توانایی و خلاقیت های خالق برند میگردد.
توسط برند، شخصی خود را هویدا و آشکار میسازد، آن استعداد ها و خلاقیت های ناب ذاتی و منحصر به فرد خود را به همگان نشان میدهد و اعلام وجود میکند.
هیچ کس نمیتواند خالق برندی باشد، مگر آنکه جوهره ی وجودی مربوط به حرفه ی خود را داشته باشد. او آنچه را که استعداد فطری خود میداند شناخته و به سرانجام رسانده است، درست مانند دانه ای است که درخت مخصوص و منحصر بفردش را خلق و ساخته است که هر دانه ای نمیتواند آن محصول را ببار آورد زیرا درخت سیب، میوه ی سیب میدهد و دانه ی انار، میوه ی انار...
برندهای بزرگ، دارای صاحبانی قدرتمند، خلاق، توانمند، خبره و آگاه در موضوع مربوط به فعالیت برند خود هستند و فقط از دست چنین افرادی، توقع خلق برند میرود که متاسفانه با توجه به عدم آگاهی انسانها، از توانایی های درونی و استعداد های ذاتی خود چنین افرادی کمیاب و نادر میباشند.
تاکید زیاد بر خود شناسی در تمامی جریانات الهی ناشی از همین امر است.
شواهدی که در تمامی عرصه های تولید و اقتصاد مشاهده میشود نشان میدهد که اکثرا از الگو های صحیح برند سازی تبعیت نمینماید و با آن هم خوانی ندارد. دلایل شکست آرزوها و عدم ظهور برندها در همین نکته نهفته است که بر اساس شایستگی و توانایی های خود اقدام نکرده اند.
اکثر فعالان بازار میخواهند با اتکا به سرمایه، کپی برداری و همانند سازی، سود محوری کرده و خود را جای دیگری قرار دهند و به حیات خود ادامه دهند که این عوامل به تنهایی، خود آفت هر برندی میباشند و باعث نابودی آن میگردند.
بارها مشاهده گردیده است که افراد یا برند ها، بر اساس چشم داشت به موفقیت، شهرت و درآمد های افراد و برند های دیگر وارد عرصه های غیر تخصص خود گردیده اند و بعضا مانند برقی درخشیده اند ولیکن بعد از مدتی با توجه به ریشه دار نبودن توانایی ها به فراموشی سپرده شده اند و در باتلاق ساخته ی خود به دام افتاده و تحلیل رفته و به مرور از عرصه های اقتصادی رانده شده اند. آنها وارد سراب گردیده اند و حقیقت را ندیده اند.
و اما اگر میخواهید صاحب برندی خوشنام شوید، اگر میخواهید به شهرت و ثروت برسید، اگر میخواهید همیشه از خود احساس رضایت داشته باشید باید بدانید که:
به اندازه ی تمامی انسانهای روی کره زمین، استعداد، توانایی و خلاقیت های منحصر به فرد وجود دارد. هر شخصی با شناسایی توانمندی ها و استعداد های ذاتی ومنحصر به فردش، میتواند خالق برندی منحصر به فرد، توانا و اصیل و هماهنگ با اصل وجودی خود باشد که همین خاص و یگانه بودن سبب درخشش، پایداری و شهرت هر برندی خواهد شد. تمام رویش های زمین، توسط دانه های مخصوص خود صورت میپذیرد و هر دانه ای محصولی دارد و شبیه نبودن هیچکدام به هم، گواه همین مدعا است.
پس برای ورود به عرصه برند سازی از خود شناسی شروع کنید تا خود و توانایی ها و استعداد های خود را پیدا کنید، از دیگران پیروی و الگو برداری ننمایید و به داشته های خود متکی باشید در اینصورت است که میتوانید به آینده موفقیت و روشن برای برند خود امیدوار باشید.
و اما اگر قصد دارید که با سرمایه و مدیریت خود پا به عرصه برند سازی بگذارید، یک نکته را همیشه در نظر داشته باشید، به دنبال افرادی باشید که دارای تخصص، استعداد و توانایی های نابی هستند و منتظر یاری شما در زمینه ی سرمایه و مدیریت باشند اگر چنین افرادی را مشاهده نمودید، تردید نکنیـد و سریعا اقدام نمایید.
منبع: محسن حسـینی جـم - مشاور در حوزه برند و بازاریاب
از مزون لباس عروس آنیسا در تهران
رازهای موفقیت در تشریفات مجالس و اشتباهات رایجموفقیت تبلیغات, تشریفات چی,
موفقیت در تبلیغات و بازاریابی دیجیتال برای مشاغل خدمات عروسیموفقیت تبلیغات,
برند تجاری خود را لگد مال نکنید!شبکه های اجتماعی, راهنمای آتلیه, راهنمای سالن زیبایی,
نتیجه تبلیغات عروسی در گروه های تلگرامموفقیت تبلیغات,
در تقابل با برندهای عروسی هیچ گاه پیروز نمیشوید!موفقیت تبلیغات,
چرا کسب و کارها و حتی برندهای معروف با بی توجهی به تبلیغات آنلاین محکوم به شکست میشوند؟, موفقیت تبلیغات,
ورود بازیگران در تبلیغات، چرا سلبریتی های ایرانی این تبلیغات منسوخ شده را انجام میدهند؟, موفقیت تبلیغات,
این تبلیغات مضر است! چرا تبلیغات بیلبوردی سالن های زیبایی اثر بخشی ندارد؟, موفقیت تبلیغات,
سوگیری جدید و خلاقانه در تولیدات آتلیه های عکاسی حرفه ای 1402, موفقیت تبلیغات, راهنمای آتلیه,
رابطه داشتن آکواریوم و ثروت زایی آن در کسب و کارها, راهنمای آتلیه, موفقیت تبلیغات, بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |

