ما در این مقاله قصد داریم تا مطالب بسیار ارزشمندی را در مورد دیجیتال مارکتینگ خدمتتان ارائه دهیم، امید است تا پایان این مقاله ما را همراهی کرده و در پایان نیز نظرات گرانبهای خود را برایمان همانند همیشه ارسال کنید. قبل از شروع هر بحثی، ابتدا یک تعریف ساده و کوتاه را برای دیجیتال مارکتینگ ارائه خواهیم کرد و سپس با توضیحاتی در مورد اشتباهات رایج و ارائه راهکارهای لازم این مطلب را به سرانجام خواهیم رساند.
تعریف دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی مجازی):
بازاریابی دیجیتال به کلیه فعالیت های تبلیغاتی و انتشار تبلیغات هر برند تجاری در بستر اینترنت اتلاق میشود، که معمولا توسط متخصصین بازاریابی این خدمات ارائه میگردد. چرا که علم بازاریابی بویژه بازاریابی دیجیتال همانند سایر علوم نیازمند یادگیری و کسب تجربه است و بر اساس پارامترهایی دستخوش دگرگونی خواهد بود.
امروزه با رشد سریع و گسترده استفاده از اینترنت در میان کاربران ایرانی، صاحبین مشاغل از جمله کسب و کارهای خدمات عروسی، به سرعت و شتاب زده به دنیای دیجیتال و اینترنت هجوم آورده و هر کس در تلاش است تا با استفاده از تبلیغات مجازی و در معرض نمایش قرار دادن هنر خویش مشتریان بیشتری را به سمت خود بکشاند. این در حالی است که متاسفانه بر اساس آمار و مشاهدات تحلیلی تیم تخصصی بازاریابی سایت عروسکو تنها 10% از این مشاغل به درستی و مدیریت شده مشغول فعالیت هستند و 90% از آنها فقط و فقط در این صفحات حضور دارند. واقعیت اینجاست که در دنیای مدرنیته و دیجیتالی همه چیز باید حساب شده و دقیق پیش برود و هرکسی نمیتواند در این میدان نبرد فرمانروایی کند چرا که لازمه اینگونه فعالیت ها برخورداری از دانش کافی، وقت شناسی دقیق، داشتن محتوای مناسب و شناسایی نیازهای مشتریان است. ما در این مقاله سعی داشته ایم تا سرفصل هایی از گام های موفقیت در دنیای دیجیتال و رسانه را ارائه کنیم. در ادامه اساسی ترین اقدامات را برایتان بیان خواهیم کرد.
1. اولین قدم: حضور موثر در سایت های تبلیغاتی تخصصی عروس
بسیاری از صاحبین مشاغل به دلیل قیمت های این نوع تبلیغات از سایت های تخصصی عروسی دوری میکنند و سعی میکنند تا حد امکان زیر بار چنین هزینه هایی نباشند. در برخی موارد اقدام به ساخت سایت های اختصاصی برای خود کرده که سرانجام هزینه های بیشتری را متقبل شده و حداقل بازخورد را دریافت میکنند.
شاید از خود بپرسید چرا یک سایت اختصاصی برای مشاغل عروسی کارایی بازاریابی و برندینگ را ندارد؟ پاسخ این سئوال به چند دلیل ساده بر میگردد.
- برای سایت اختصاصی خود چه مقدار بودجه را صرف کرده اید؟ به هر عددی که رسیدید آنرا 10 برابر کنید چرا که سایت های بزرگ راهنمای عروسی چنین بودجه و نیرویی را برای تجارت خود صرف میکنند و به صورت تخصصی روزانه و هر دقیقه در حال فعالیت میباشند پس کمی نا عادلانه است اگر مردم سایت شما را ببینند و انتخاب های خود را در سایتتان انجام دهند.
- ماهیتا عروس و دامادها دوست دارند بهترین ها را جستجو کنند و با یکدیگر مقایسه کنند. پس سایت های شخصی برای مشاغل عروسی آنچنان کار آمد نخواهد بود چون فقط یک برند تجاری را در خود جای داده است.
- عروس و دامادها دوست دارند تا در محیطی بی طرف برندی به آنها پیشنهاد شود. پس اگر آنها بعد از ورود به سایتتان با بی توجه از آن خارج میشوند، یکی از دلایل اصلی آن همین موضوع است.
- سایت های عروسی با توجه به گستردگی تبلیغات خود و سوابقی که دارند از نظر مردم بسیار قابل اعتماد هستند و این طبیعی است که انتخاب های خود را در سایت های اینچنینی داشته باشند.
- مردم از رقایت میان برندهای تجاری بسیار استقبال میکنند. که در نهایت منجر به در آمد زایی برای همه طرف ها میشود.
- و...
2. دومین قدم: حضور حساب شده و صحیح در شبکه های اجتماعی
اهمیت شبکه های مجازی به قدری در حال افزایش است که نمیتوان آنرا نادیده گرفت و امروزه به موجی قدرتمند برای بازاریابی مبدل شده است. اما متاسفانه مدیران مشاغل عروسی با بی توجهی کیفیت و نوع تولید محتوا، فقط و فقط در شبکه های مجازی حضور دارند! و بالعکس نسبت به زمان و انرژی که صرف این دست فعالیت ها میکنند بازخوردی اندک را دریافت میکنند.
به عنوان مثال در اینستاگرام که میدان بزرگی با قابلیت های بیشمار تبلیغاتی است هنوز صفحاتی را مشاهده میکنیم، که مثلا امروز تاسیس میشوند و کسب و کار خود را معرفی میکنند و فردا در همان ساعت با مراجعه بعدی میبینیم 10k فالوور دارند! این دست فعالیت ها نه تنها جوابگو نیست بلکه مردم هم بخوبی فرق جعلی و غیر جعلی را از یکدیگر تشخیص میدهند و هیچ گاه نمیتوانید سر آنها را شیره بمالید!
مشکل اصلی ما از آنجایی است که چرا هیچگاه استفاده صحیح از یک ابزار فرا نگرفته و سعی در جبران عقب ماندگی هایمان داریم. براحتی با استفاده از هشتگ ها و تگ های اصولی میتوانید تبلیغات میدانی موثری را در اینستاگرام داشته باشید و مشتریان بالقوه را به مشتریان واقعی تبدیل کنید.
3. سومین قدم: درک صحیح نیارهای مشتریان
با دستیابی به درکی صحیح از نیازهای مشتریان خود میتوانید آنها را مجذوب برند تجاری تان کنید، بی شک روزانه هزاران تبلیغ گوناگون از جلوی چشمانمان میگذرد اما فقط تعداد محدودی از آنها موفق به جذب مخاطب برای خود میشوند، چرا که این بنگاه ها شناخت دقیقی را از نیازهای مخاطبان خود بدست آورده و در همان سو قدم بر میدارند.
4. چهارمین قدم: بروز بودن در شیوه تبلیغات
شیوه تبلیغات باید به روز باشد و معرفی برند تجاری تان میبایست بر اساس متدهای تبلیغاتی جدید و مدرن ارائه شود. شیوه های کلیشه ای و خسته کننده نه تنها مشتریان را به سوی شما جذب نمیکند بلکه به تدریج منجر به منزوی شدن برند تجاری شما خواهد شد. استقاده از طرح ها و رنگ های مدرن در بنرهای تبلیغاتی با کیفیت و خیره کننده آنقدر حائز اهمیت است که میتوان در مورد آن ماه ها مقاله نوشت، تبلیغات باید به گونه ای باشد که ارتباطی سازنده را میان برند تجاری شما و مشتریان ایجاد کند و حس امنیت و آرامش را به آنها القا کند همینطور نحوه نوشتار متون تبلیغاتی باید بروز و حساب شده باشد. اهمیت این موضوع به قدری حیاتی است که وب سایت عروسکو شعار اصلی خود را با همین عنوان " مدرن تبلیغات کن " برگزیده است و با استفاده از متخصصین خود در این رشته با نهایت تمرکز در پیاده سازی مدرنیته، پیشگام در ارائه خدمات تبلیغات مدرن در میان سایت های عروسی بوده تا جایی که بسیار مورد استقبال برندهای معتبر عروسی واقع شده است.
5. پنجمین قدم: صبور باشید
تنها شما نیستید که تبلیغات کرده اید بسیاری دیگر قبل از شما پا به این عرصه نهاده اند و طبیعتا از شما جلوتر هستند، باید بیشتر صبور باشید و مدام ایده پردازی کنید تا بواسطه نوآوری و جوان پسند بودن بتوانید قبلی ها را کنار زده و خود بازار را در دست بگیرید.
در آخر، هرگز فراموش نکنید که سبک تبلیغات و درآمد زایی امروزه کاملا تغییر کرده و در گرو حضور به موقع و منطقی در تبلیغات مجازی است. با ذکر این که شناخت نیازهای جامعه امروزی در الویت کارها خواهد بود و قبول این مهم که مشتریان امروز شما متولدین دهه های 60، 70 و 80 خورشیدی هستند.
مطالب پیشنهادی
یک نام و برند تجاری معتبر
مقالات مجله عروس
ثبت نام و خرید اشتراک تبلیغاتی در عروسکو
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |