کسب کارهای نوپا و یا سابقه دار و یا حتی برندهای معتبر همواره و همیشه نیازمند تبلیغات در همه عرصه ها هستند. همانطور که میدانید برندی معروف و جهانی مثل کوکاکولا همچنان و با گذشت سالیان دراز از حضورش، نیازمند تبلیغات در جنبه های مختلف است و در صورتی که برندهای معروف در هر کدام از فضاهای تبلیغاتی جای خود را خالی کنند قطعا برندهای دیگر (رقبا) از این خلا ایجاد شده نهایت استفاده را برای معرفی خود خواهند برد. پس در این مقاله با دلایلی کاملا علمی و به روز به اهمیت داشتن تبلیغات و به ویژه تبلیغات آنلاین میپردازیم.
به نظر شما چرا کسب و کار های موفق همواره در سطوح مختلف تبلیغاتی حضور دارند و مشغول معرفی خود هستند در ادامه به دلایلی از این دست اشاره خواهیم کرد و اهمی فضای آنلاین را برای تبلیغات مدرن و به روز بیش از پیش متذکر خواهیم شد.
- اهمیت معرفی برند
هرچقدر هم یک کسب و کار معروف باشد بازهم نیاز دارد تا خود را معرفی کند، یک مدیر لایق باید توجه داشته باشد که هنوز عده ی بسیاری از مردم با آن کسب و کار آشنا نیستند و نیاز مبرم وجود دارد تا به دسته ای از مردم که هنوز با نام تجاری شما آشنا نشده اند این فرصت داده شود.
- القای پیام برتر بودن برند به مخاطبین
ذات و ماهیت تبلیغ در بزرگ نشان دادن یک برند است. به طور خواسته یا ناخواسته در هنگام تبلیغات معمولا نقاط قوت و شاخصه های یک برند یا محصول معرفی میشود که این موضوع خود به بزرگ شدن برند میانجامد.
- افزایش رشد و پیشرفت بر اثر تبلیغات
برندهایی که تبلیغات به ویژه تبلیغات آنلاین انجام میدهند خواه نا خواه خود را ملزم به پیشرفت میکنند یعنی اینکه استفاده از شعارهای تبلیغاتی و اهمیت متمایز شدن در تبلیغات باعث میشود تا برند ناخواسته رو به تعالی و پیشرفت حرکت کند و از شعارهای تبلیغاتی خود الهام بگیرد. شاید به نظر این موضوع مسخره باشد اما شک نکنید که برای شما هم طوری که متوجه نشوید اتفاق میافتد!
- اطلاع رسانی سریعتر در تبلیغات آنلاین و سایت ها
تبلیغات آنلاین در سایت ها یک مزیت دارد و آن هم معرفی برند و خدمات در سریعتر زمان ممکن است همینطور این سرعت در ویرایش محتوای تبلیغاتی به وضوح به چشم میخورد. تغییر سیاستها و یا آفرها و پیشنهاد با کمترین هزینه و به سرعت قابل ارائه است. برای اثبات این مهم کافیت یک مقایسه کوچک داشته باشیم فرض بگیرید شما یک تبلیغات گران قیمت در یک مجله چاپی انجام داده اید حال قصد دارید تا اطلاعات آن را ویرایش کنید، چگونه میتوانید و آیا ممکن است. اما حالا تبلیغات آنلاین خود را مثلا در سایت عروسکو راهنمای عروسی با چه سرعتی میتوانید ویرایش کنید!
- اهمیت حضور برند در فضاهای مختلف
یک کسب و کار موفق به صورت صد در صدی نیاز دارد تا به طور معقول در همه فضاهای تبلیغاتی حضوری مستمری داشته باشد. یک مدیر کاردان باید اینطور فکر بکند که جای برندش در میان برندهای تبلیغ شده در سایت ها و یا دیگر جاها بسیار خالی است و این نبود برند میتواند برای آن بسیار گران تمام شود.
- گرفتن فضای تبلیغات از سایر برندها (رقبا)
حضور نام برند شما در فضاهای مختلف یک فایده بسیار مهم دارد و آن اینست که با حضور شما فضای تبلیغات از سایر برندها گرفته میشود و دیگر رقبا نمیتوانند در نبود شما جولان دهند یا از استعدادها و نوآوری های شما سرقت کنند.
- القای پیام پایداری برند به مشتری
بسیاری از برندهای معروف در صورتی که تبلیغات را به ویژه تبلیغات آنلاین (در این سایت تبلیغات آنلاین عروسی) از دست بدهند یا کنار بگذارند به گونه ای مستقیم این پیام را القا خواهند کرد که دیگر به مانند قبل فعال نیستند و یا کیفیت سابق را ندارند. به زبانی خودمانی تر این پیام را به مشتری میدهند که دیگر حرفی برای گفتن ندارند و برندی پیر و عقب افتاده هستند!
- القای پیام کیفیت و پیشرفت برند
وجود تبلیغات آنلاین و سایر میتواند این پیام را به مخاطب بدهد که برند شما خدمات با کیفیتی را ارائه میدهد و هر روز در تلاش است تا بهتر شود. ناخواسته تبلیغات حس پویایی در ذهن ها ایجاد میکند.
- مدرن جلوه دادن برند
تبلیغات آنلاین بسیار مدرن است تفاوت یک آگهی درج شده در سایت عروسی (عروسکو) را با یک تراکت مقایسه کنید آنگاه متوجه میشود که تمامی اصول و کیفیت تبلیغاتی در سایت های آنلاین رعایت میشود ولی در تبلیغات دیگر این رویه وجود ندارد.
- تبلیغات آنلاین همیشه در دسترس
فرض بگیرید مشتری شما ساعت 3 نصف شب بی خوابی به سرش میزند ! در این وضعیت عموم مردم با گوشی های موبایل خود بازی میکنند و مشغول سرچ در سایت ها و گوگل میشوند و هیچوقت اتفاق نمیافتد که مخاطب شما در این ساعت بیلبورد اتوبان را ببیند یا مجله چاپی بخواند و یا حتی تلویزیون را روشن کند! پس تبلیغات آنلاین مانند جزئی از بدن مخاطب شما هستند که همیشه ممکن است در معرض دید او قرار بگیرند.
- القای فروش در آخرین لحظه انتخاب مشتریان
فرض بگیرید یک عروس خانم یک برند معروف و پرسابقه آرایشگاه زنانه را به اصرار فامیل انتخاب کرده است اما این حالت بسیار شکننده است چرا که اگر عروس خانم لحظه ای در چند ثانیه در سایت ها حوس جستجو به سرش بزند ممکن است دیگر انتخاب گذشته را نداشته باشد و نظرش عوض شود. طبق تحقیقات بیشتر تغییر نظرها به دلیل تبلیغات آنلاین سایت ها است که در مشتریان روی میدهد.
- اهمیت تکرار در تبلیغات
تمام موارد ذکر شده در بالا یک اهمیت را یادآور میشود و آنهم تکرار در تبلیغات است. تبلیغات زمانی دیده میشود که تکرار و استمرار داشته باشد با تبلیغات موضعی یا کوتاه مدت حتی یکساله هم نمیتوان به نتایج مطلوب و مورد انتظار دست یافت و میبایست همواره چشم انداز های چندساله را در نظر داشته باشید و عجول نباشید تا آرام آرام در بین مردم پذیرفته شوید.
در آخر باید اشاره کنیم که تمامی موارد بالا دلایلی به روز و مستحکم هستند برای اینکه تبلیغات آنلاین را در مجله های آنلاین و سایت ها ( مثلا مشاغل عروسی در سایت عروسکو تبلیغ میکنند) ادامه دهید و همواره در نظر داشته باشید که رقبای شما مانند شیر در کمین موقعیت ها هستند. جالب تر اینجاست که ما در این مقاله بهترین حالت را برای یک برند در نظر گرفته ایم یعنی ما یک برند معروف را محتاج به تبلیغات معرفی کردیم و این موضوع را اثبات کردیم به تبع آن بقیه برندهایی که هنوز معروف نیستند بیشتر از برندهای مشهور نیازمند این نوع تبلیغات و بویژه تبلیغات آنلاین هستند.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |