مبانی و شرایط مدلینگ چیست و چه کسانی می توانند مدل شوند؟!

Arooskoo Ads
۱۳۹۷/۹/۲۰ سه شنبه
(3)
(0)
مبانی و شرایط مدلینگ چیست و چه کسانی می توانند مدل شوند؟!
مبانی و شرایط مدلینگ چیست و چه کسانی می توانند مدل شوند؟!

مدلینگ چیست؟

 

حرفه مدلینگ برای بیان شیوه نمایش انواع مدل های لباس، زیبایی و آرایش بکار می رود که از انسان ها یا نمادهای انسانی برای این کار استفاده می شود.
مدلینگ یا مدل سازی به عنوان یک حرفه در سال 1853 توسط فردریک ورث، "پدر خیاطی لباس" ابداع شد، او از همسرش، خواست تا لباس های را که طراحی کرده بود بپوشد و در نمایش مدل لباس به بقیه نشان دهد. اصطلاح " خانه مد" از اینجا در پاریس به کار گرفته شد. در ابتدا هیچ شرایط فیزیکی برای یک مدل وجود نداشت و اکثر طراحان از زنانی با سایزهای مختلف به عنوان مدل برای نمایش تنوع در طرح های خود استفاده می کردند.
مدل فردی است که برای ترویج، نمایش یا تبلیغ محصولات تجاری(به ویژه تبلیغ لباس های مد در نمایشهای مد) نقش بازی می کند. مدل هم چنین به عنوان یک کمک برای افرادی است که بخواهند آثار هنری را تولید کنند یا عکاسی حرفه ای انجام دهند. بسیاری از مردم می خواهند یک مدل باشند زیرا شغلی فریبنده و سودآور است. آنها دوست دارند در دنیای مدلینگ مشهور شوند. ولی حرفه مدلینگ بسیار رقابتی است و در این صنعت بسیاری رد می شوند. اما مدل های موفق می دانند که چطور قابلیت های خود را در شغلی که علاقمند هستند، صرف کنند.

 

پیشرفت مدلینگ در ایران چگونه است؟


حرفه مدلینگ در ایران حرفه ای کاملا نوپا ولی رو به پیشرفت است.  ارتقاء پارامترهای جامعه در مورد شناخت مد به عنوان یک صنعت پولساز و کارآفرین می تواند پایه های این صنعت را نیرومند سازد. ایرانیان از دیرباز دوستدار هنر در تمام شاخه های مختلف بوده اند. هنر و طراحی های ایرانی همراه با ارزش گذاری خصائل انسانی می تواند جلوه های تازه ای در زمینه پیشبرد مدلینگ در ایران را به همراه داشته باشد.در حال حاضر صنعت مد، طراحی لباس، عکاسی و خودآرایی در ایران پیشرفت مطلوبی داشته و بسیاری از طراحان و دست اندرکاران صنعت مد ایرانی در جهان توانسته اند شایان توجه قرار گیرند. تمامی موارد مذکور پایه های اساسی ارتقاء مدلینگ در ایران را در بردارد. تمامی مدل های مرد و زن ایرانی با رعایت اخلاقیات مورد قبول جامعه ایرانی و توجه به شرایط مدلینگ می توانند زمینه ساز پیشرفت این حرفه در جامعه ایرانی باشند.

 

مبانی و شرایط مدلینگ چیست؟


شما به عنوان مردان و زنانی که علاقمند به کار در حرفه مدلینگ هستید بایستی موارد زیر را در نظر داشته باشید:
1- سالم باشید. غذاها و نوشیدنی های سالم بخورید. آب زیاد بنوشید. زیاد ورزش کنید. داشتن یک بدن سالم به شما کمک خواهد کرد که ظاهر بهتری داشته باشید.
2- حفظ ظاهر بسیار مهم است. مراقب باشید که اندام و پوست و موی خود را سالم نگه دارید. آنچه که شما می پوشید مهم است، اما حفظ سلامتی و ظاهر مهم تر است. شما باید تمام وقت خود را برای حفظ ظاهر خود در بهترین شکل اختصاص دهید.
3- اهداف حرفه مدلینگ خود را با نوع بدن خود مطابقت دهید. از لحاظ فنی، هر کسی می تواند یک مدل باشد. انواع مدل های سایز بزرگ، مدل های صحنه یا استیج نمایش لباس، مدل های عکاسی، مدل های پا - دست و مو شرایط مختلفی دارند.
4- موقعیت کاری خود را بشناسید. مراکز کاری مختلف برای مدل ها وجود دارد در نمایش های مد لباس، در مجلات مد و تبلیغاتی، استخدام برای کار با یک برند خاص یا مدل تبلیغ برای یک شرکت خاص
5- خودتان را در مورد صنعت مد آموزش دهید. تا آنجا که می توانید با خواندن کتاب ها، وبلاگ ها و مقالات اطلاعات خود را در مورد حرفه مدلینگ افزایش دهید. خواندن آنها به شما کمک می کند تا مهارت های خود را بهبود بخشید و بدانید این صنعت چگونه کار می کند.


حرفه مدلینگ با چه مشاغل دیگری در ارتباط مستقیم است؟


اگر شما به لحاظ ژنتیکی از ویژگی های خیره کننده، قد بلند و اندام متناسب، برخوردارید، ممکن است آنچه را که صاحبان مد لباس بدان نیاز دارند را داشته باشید. با این حال، اکثر مدل ها در صنعت چاپ و نشر تجاری، برای عکس هایی که برای تبلیغ محصولات در مجلات، آگهی های دیجیتال، کاتالوگ های خرده فروشی و آگهی های تلویزیونی استفاده می شود، کار می کنند. مدل های پرطرفدار و مدرن باید شرایط قد، وزن، سن و اندازه های مورد نیاز را داشته باشند. به طور معمول، مدل های تجاری به این استانداردهای محض احتیاج ندارند، اما زیبایی می تواند سودمند باشد، زیرا مدل بودن یا حرفه مدلینگ یک شغل رقابتی است. یک مدل جهت شرکت در نمایش مد و یا تبلیغ تجاری در یک روز کاری مراحل مختلفی را بایستی پشت سر بگذارد. کار او از مرحله خودآرایی و میکاپ شروع می شود، سپس پوشیدن لباس طراحی شده و گرفتن استایل های مختلف و با عکاسی از ژست های مختلف کار مدلینگ ادامه می یابد. در تمام این مراحل مدل با افراد شاغل در حرفه های مختلف آرایشگری، گریمور،  عکاس، استایلیست ، طراح لباس و صاحب برند سروکار دارد. مدل باید در تمام این مراحل با روی خوش و صبوری با اطرافیان برخورد کرده و از کار زیاد خسته و دلگیر نگردد. 
برای تبدیل شدن به یک مدل زن به چه پارامترهایی نیاز دارید؟
ویژگی های فیزیکی یک مدل زن، در انتخاب او به عنوان مدلینگ نمایش مد لباس یا یک مدل تجاری برای پوشیدن لباس های خرده فروشی، موثر است. مدل ها بهتر است متناسب با سایزها یا اندازه های مورد قبول حرفه مدلینگ باشند. استاندارد سایزها و قد مدلینگ ها در کشورهای مختلف متفاوت است. به طور معمول، اندازه های متناسب برای زنان قد بالای 171سانتیمتر، وزن بین 45 تا 57 کیلوگرم، دور سینه 86 سانتی متر، دور کمر 61 و دور باسن 87 سانتی متر می باشد. شرایط فیزیکی برای مدل های عکاسی و یا به اصطلاح دیجیتالی، قابل توجه نیست و استایلی که برای عکس، مناسب باشد، اهمیت بیشتری دارد. 
برای تبدیل شدن به یک مدل مرد به چه پارامترهایی نیاز دارید؟
مدل های مرد باید ویژگی های فیزیکی بدن و صورت را به گونه ای داشته باشند که با معیارهای یک هنرمند یا عکاس برای ژست گرفتن مطابقت داشته باشد. در صحنه یا استیج نمایش مد لباس، مدل های مرد که جدیدترین مدل های طراح را پوشیده اند، باید سایزهای معمول صنعت  مد را داشته باشند. البته هیچ استاندارد جهانی در حرفه مدلینگ وجود ندارد و موسسات مختلف در کشورهای مختلف با توجه به شرایط منطقه ای خود و عرف جامعه اقدام به انتخاب مدل ها می کنند. ولی به طور معمول، برای مدل های مرد، بهتر است اندازه قد بالای 180 سانتی متر، وزن متناسب که ورزیده به نظر بیایند، دور شانه بین 91 تا 101 سانتیمتر ودور کمر بین 72 تا 81 باشد تا به عنوان مدل در نمایش های مد لباس مورد استفاده قرار گیرند. 
اما مدل های تجاری که در تبلیغات چاپی کار می کنند می توانند با سایزهای  مختلف باشند. مدل های مردانه در موقعیت های مختلف برای عکاسان و هنرمندان ژست می گیرند و تلاش می کنند که تصویر خاصی را ایجاد کنند. مدل های مردانه ای که برای اهداف تبلیغاتی و عکاسی انتخاب می  شوند سایز 40 برای نیم تنه بالای آنها مناسب باشد. 
مدل های دست و پا باید دارای پارامترهای لازم در اندازه های دست و پا و حتی تن پوست را دارا باشند تا به عنوان مدل جواهرات یا کفش در نظر گرفته شوند.
 از آنجا که در زندگی مردانه خود باید ظاهر خوشایندی داشته باشند، بنابراین لازم است مراقب رژیم غذایی، رژیم ورزشی و الگوهای خواب خود باشند.

 

ویژگی ها و مزایای حرفه مدلینگ چیست؟


زندگی یک مدل تجاری شبیه زندگی یک بازیگر است. آنها ممکن است برای مدت طولانی به کار مشغول باشند، و برای مدتی هم بیکار باشند. برای مدل شدن نیازی به آموزش دانشگاهی وجود ندارد، بنابراین رقابت گسترده ای بین افراد علاقمند به این شغل وجود دارد. برخی از مدل ها در حالی که هنوز دانش آموز دبیرستانی هستند موفق به کسب موفقیت در کار مدلینگ می گردند. مدل ها همیشه باید سعی کنند که بهترین باشند. فرصت های شغلی که برای مدل ها وجود دارد، انجام انواع کارهای مختلفی نظیر مدل شدن در استودیوهای هنری و عکاسی یا تبلیغ لباس در یک نمایشگاه تجاری متفاوت است.

 

درآمد حرفه مدلینگ چه میزان است؟


مدل های معمولی هرگز درآمدی نزدیک به درآمد مدل های مشهور و با سابقه بدست نمی آورد. بعضی از مدل های تجاری ممکن است علاوه بر مدل بودن در یک شغل نیمه وقت هم کار کنند تا بتوانند به درآمد مناسبی برسند. در سال 2017، BLS گزارش داد که مدل های امریکایی در نیویورک، درآمد متوسط حدود 23000 دلار در سال داشته اند.در همان سال طبق گزارش BLS متوسط درآمد یک آرایشگر و استایلیست مو در نیویورک حدود 32700 دلار در سال بوده است.  به این معنی است که نصف آن ها درآمد بیشتر و نصف آن ها درآمد کمتر دارند. در ایران به علت شرایط خاص جامعه و ناشناخته بودن حرفه مدلینگ نمی توان به عنوان یک شغل تمام وقت به آن اتکا داشت و بهتر است کسانی که علاقمند به کار مدلینگ هستند در شاخه های دیگر صنعت مد نیز فعالیت نمایند تا درآمد مناسب داشته باشند.


 

aparatlinkedingoogletwiterfacebookyouinstagramtelegram
مرتبط با این بخش
نظرات شما
*نام و نام خانوادگی
ایمیل اختیاری
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر