یکی از بهترین و پر در آمد ترین مشاغل (مشاغل عروسی)، راه اندازی و اداره یک سالن زیبایی و به اصطلاح آرایشگاه عروس است. در سالن زیبایی و آرایشگاه زنانه معمولا خدماتی کامل و بدون نقص ارائه میشود و همین عامل سبب شده است تا این مراکز بیشترین مشتریان را به سوی خود جذب نمایند، یک سالن زیبایی معروف و معتبر هیچگاه در بدو راه اندازی مشهور و زبانزد نبوده است بلکه مدیران موفق این مشاغل، با صرف زمان، هزینه و تلاش های مداوم تبلیغاتی و همینطور ارائه خدماتی مطلوب و راضی کننده توانسته اند به جایگاه دلخواه شان دست یابند. همواره تعداد زیادی از سالن های زیبایی هستند که معمولا در کارشان موفق نمیشوند و یا از نبود مشتری رنج میبرند به همین سبب و برای راهنمایی شما عزیزان ما در این مقاله از سایت عروسکو سعی کرده ایم تا اطلاعاتی جامع را در باب این موضوع برایتان ارائه نماییم، نکاتی که بسیار پر اهمیت هستند اما معمولا از سوی مدیران تازه کار، کمتر به آنها توجه میشود.
چگونه یک سالن زیبایی موفق داشته باشیم؟
زمانی که صحبت از یک سالن زیبایی موفق به میان میآید نا خود آگاه همه حواس ها معطوف به مشتریان و تکنیک های افزایش آنها جلب میشود، بی خود نیست که از قدیم گفته اند: پول، پول میآورد! زمانی که شما بتوانید سرمایه و در آمد خود را افزایش دهید هرچه جلوتر میروید کار آسان تر و سریع تر پیش میرود، پس با این اوصاف اگر در ابتدای راه هستید کمی صبور باشید و این اطمینان را داشته باشید که به زودی جزو افراد پولدار شهر خواهید شد! برای موفقیت در کار سالن زیبایی نکاتی به صورت پایه ای وجود دارد که لازم است از همان ابتدا این نکات را رعایت نمایید.
نکات اساسی در موفقیت و شهرت یک سالن زیبایی کدام است؟
اگر مدیر یک سالن زیبایی هستید، پس این بخش را با نهایت دقت مطالعه نمایید، مدیران در هر شغلی که باشند همیشه باید حواسشان را شش دانگ جمع کنند و کنترل اوضاع را در هر زمینه ای از کار در دست داشته باشند، یک مدیر موفق، مدیریتی با دیسیپلین و حرفه ای دارد. برای اینکه بیشتر با این مفاهیم آشنا شویم، در ادامه نکاتی را به صورت تیتروار اشاره میکنیم که رعایت هر یک از آنها میتواند به مانند معجزه ای برای توسعه و شهرت کسب و کارتان اثر بخش باشد.
خرید یا اجاره مکانی تجاری و مناسب برای سالن زیبایی یکی از اولین الویت ها برای موفقیت شماست، آرایشگاهی که در آن کلیه خدمات زیبایی ارائه میگردد میبایست بطور متوسط فضایی در حدود 100 الی 150 متر داشته باشد، ترجیحا از دیزاین های و دکوراسیون مدرن و شیک استفاده شود، رنگ های سفید، صورتی، طلایی، نقره ای و ارغوانی میتوانند در دیزاین یک آرایشگاه تمیز بسیار پر کاربرد باشند و باعث شود تا مشتری برای مراجعه بعدی هم تمایل پیدا کند. رعایت بهداشت و تمیز نگه داشتن لوازم و تجهیزات میتواند یکی از مولفه های موفقیت در کارتان باشد.
داشتن تیمی مودب و خوش برخورد به نوعی احترام گذاشتن به مشتری است پس اگر سعی کنید به مشتریان خود احترام بگذارید، حتما موفق خواهید شد، چرا که بسیاری از رقبای شما در این زمینه ضعف دارند! اگر پرسنل و به ویژه منشی خوش برخوردی داشته باشید حتما میتواند در جذب مشتریان به مانند یک پل مستحکم عمل کند و از ریزش آنها جلوگیری نماید.
اگر قرار باشد همه محولات کاری را بر دوش خود یا تعداد کمی از پرسنل بگذارید، قطعا در کارتان پیشرفت نخواهید کرد برای اینکه مشتریان شما احساس بهتری نسبت به خدمات دریافتی داشته باشند میبایست برای استخدام منشی حرفه ای، خدمتکار، ماساژور، ناخن کار، شنیون کار، میکاپ آرتیست های معروف و سایر نفرات مورد نیاز در یک سالن زیبایی، اقدام فرمائید.
در مقوله بازاریابی دهان به دهان داشتن انضباط و یک فرم لباس با رنگ های مشخص (تم رنگی یکسان) برای کارتان حیاتی است، امروزه دیگر سالن های زیبایی نامنظم و بهم ریخته نمیتوانند درآمد کسب کنند و یا در بین رقبا حرفی برای زدن داشته باشند.
شاید یکی از مهمترین بخش ها در کارتان ارائه خدماتی مدرن و یا حداقل کم یاب باشد، داشتن یک تم منحصر بفرد کاری-خدماتی میتواند بسیار برای شهرت شما یاری دهنده باشند، سعی کنید برای سالن زیبایی خود یک یا چند خدمات منحصر بفرد ارائه نمایید به شکلی که هر زمان مردم در مورد آن خدمات صحبت میکنند به اجبار نام سالن زیبایی شما را به زبان بیاورند. یعنی اینکه برای خدمات و کارتان یک شاخصه منحصر بفرد داشته باشید.
اگر برای کسب و کارتان هزینه های زیادی را متحمل شده اید و از بهترین متریال استفاده کرده اید و همچنین در استخدام پرسنل از بهترین ها بهره برده اید پس لازم نیست قیمت ها را پایین نگه دارید، تنها کافیست متعادل و واقع گرایانه بر خورد کنید و این مسئله را دقت داشته باشید که مردم برای خدمات خوب و با کیفیت حاضر هستند هزینه بیشتری بپردازند و برعکس برای خدمات ضعیف هیچگاه از اندک پولی که بابتش میپردازند، خشنود نیستند.
شاید این سئوال برای شما هم مطرح شده باشد که چگونه برای آرایشگاه تبلیغ کنیم و یا اینکه راه های جذب مشتری آرایشگاه چیست ؟ در پاسخ باید اعتراف کرد که بهترین و موثرترین روش تبلیغات پله ای است که میتواند کاملا معطوف در فضای مجازی و سایت های معتبر عروسی باشد. چراکه دیگر دوران چاپ تراکت های سیاه و سفید یا رنگی یا بنرهای بزرگ خیابانی و اتوبانی به پایان رسیده است و مردم و بویژه عروس و دامادها در سایت ها و شبکه های اجتماعی به دنبال بهترین ها میگردند، پس اگر شما هم بفکر تبلیغات اساسی برای خود هستید باید زمان بگذارید و بخشی از درآمدهای خود را صرف این سبک تبلیغات کنید، یعنی تبلیغات آنلاین بر روی سایت های عروسی داشته باشید تا بتوانید بازخوردهایی چند برابر را تجربه کنید و از کسب درآمدتان شگفت زده شوید!
تبلیغات یک علم است پس باید از افرادی که در این زمینه تحصیلات مربوطه را دارند استفاده کنید. زمانی که ما سایت عروسکو را راه اندازی کردیم سعی نمودیم تا کارشناسان و مشاورین حرفه ای تبلیغات را در مجموعه خود استخدام کنیم تا بدین وسیله کمکی به مشاغل عروسی کرده باشیم. شما میتوانید از مشاورین حرفه ای سایت عروسکو استفاده کنید و یا هر مشاوره ای که مطمئن هستید در این زمینه تحصیلات لازم را دارد.
به اصطلاح خودمانی تبلیغات پدر و مادر نمیشناسد! در تبلیغات تان باید تلفیقی از سیاست، منطق و بی رحمی داشته باشید، ترس را باید کنار بگذارید و با هر آنچه که در دست دارید، وارد عرصه نبرد شوید و این را بدانید که اگر پیروز شوید درآمدهایتان چندین برابر خواهد شد. در پیشبرد تبلیغات باید یک استراتژی داشته باشید، تمامی فراز و نشیب های راه را پیش بینی کنید و دقیقا بدانید که چه چیزی در انتهای کار نصیبتان میشود. احساسات را کنار بگذارید چیزی که نظر مردم را جلب میکند هدف تبلیغات است و جالب است بدانید که افراد متخصص در زمینه تبلیغات در برهه ای از زمان ممکن است دست به تخریب پروژه خود بزنند (یعنی سیاست بخرج دهند) تا اینطوری بتوانند استراتژی نهایی خود را پیاده سازی کنند و کار برند سازی را با موفقیت انجام دهند.
متاسفانه امروزه بسیاری از افراد خود را مشاور تبلیغاتی معرفی میکنند در صورتی که هیچ سر رشته ای از آن ندارند و معمولا پیشنهادات پر هزینه و ناکارآمدی را ارائه میکنند. به عنوان مثال: "تشویق کردن شما برای سرمایه گذاری تبلیغاتی بر روی اینستاگرام" این مورد یکی از شایع ترین مواردی است که افراد ناشی و کار نابلد توصیه میکنند این در حالی است که طبق تحقیقات کارشناسان بازدهی اینستاگرام در حالت کاملا رویایی تنها 1 درصد است. یعنی اینکه شما میبایست ماهانه چندین میلیون هزینه کنید تا بعد از گذشت چند سال به آن یک درصد دست یابید! در نتیجه صرف اندک هزینه ای (زیر یک میلیون ماهانه) برای به روز رسانی و پست گذاری در اینستاگرام تان کافی است.
شما میتوانید برای بهره مندی و گفتگو با بهترین مشاور های متخصص در زمینه موفقیت و تبلیغات سالن زیبایی هم اکنون با شماره های سایت عروسکو تماس بگیرید! 02128428630 02128428631 02128421624
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |