1402/11/23 - تهران به گزارش روابط عمومی وب سایت عروسکو و در سال های اخیر پدیده ای به عنوان سالن های زیبایی سوپر لوکس و فوق لاکچری در تهران و شهر های بزرگ راه اندازی شده اند هر چند که تعداد این سالن ها شاید به تعداد انگشتان دو دست هم نرسد اما بررسی اجمالی آنها و توجیهات مالی فعالیت آنها خالی از لطف نخواهد بود.
نسل جوان چه میخواهند؟
در گزارش ارسال شده توسط مدیر روابط عمومی شرکت عروسکو، نسل جوان یعنی اکثرا دهه های هشتاتی و به زودی دهه های نودی (!) به دنبال تجمل گرایی به این شکل نیستند! یعنی تصوراتی که صاحبان سالن های زیبایی سوپر لوکس از مشتری مداری و جذب و تبلیغات دارند به کلی مردود است، صاحبان سالن های سوپر لوکس با مشاوره های غلطی که از افراد کارنابلد دریافت کرده اند گمان میکنند اگر کاخی بنا کنند و در چندین طبقه یا در فضایی شبیه به تالارهای تجملاتی کار آرایشگری انجام دهند قطعا مشتریان زیادی به سوی آنها سرازیر میشوند این در حالی است که مشتریان عمده ی این سالن ها از میان عروس خانم های جوان و تحصیل کرده دهه هشتادی هستند. طبق آمار تحلیلی ارائه شده دیگر دوران سلطنت تمام شده است جامعه پذیرای نوع خاص تری از زندگی لاکچری است که این موضوع را مدیران سالن های سوپر لوکس درک نکرده اند و به زودی و طی سال های آینده تبعات این سبک فعالیت را با کاهش واضح در آمدهایشان خواهند چشید.
بر خلاف آنچه که تصور عموم مردم و سایر مدیران سالن های زیبایی است، سالن های سوپر لوکس درآمدهای بسیار زیاد یا میلیاردی و تیلیاردی دارند در حالی که واقعا چنین نیست، شما نمیتوانید بابت یک خدمات آرایشگری مثلا خدمات ناخن مبلغ 30 میلیون تومان از شخصی بگیرید تازه اگر هم اینطور باشد شما دچار تخلف شده اید که به زودی با نهادهای نظارتی مواجه خواهید شد، پس در نتیجه و در وهله ی اول برای قیمت های تعیین شده از سوی سالن های سوپر لوکس قیمت های عجیب و غریبی را نباید انتظار داشت، چون چنین امکانی برای آن مدیران وجود ندارد، در مرحله ی دوم ایجاد دافعه در ذهن مخاطب جوان است مخاطب جوان و تحصیل کرده (طبق بررسی های روانشناسی و جامعه شناسی) به دنبال شوآف کردن و یا در چشم دیگران خارق العاده دیده شدن نیست، جوان های امروزی بر عکس تصورات عموم، افرادی منطقی و بسیار واقع گرا هستند و تمایلی به استفاده از خدمات سالن های سوپر لوکس نشان نمیدهند. (آمار تحلیلی ثبت شده 1402/11/5)
طبق محاسبات به نظر میرسد درآمدهای ماهانه این سالن های سوپر لوکس در پایان سال 1402 چیزی در حدود 300 میلیون تومان خواهد بود، تازه با وجود گران فروشی و تخلفات این چنینی... پس در نتیجه راه اندازی کاخ بی سرو ته هیچ گاه توجیه مالی نخواهد داشت، این کاخ های بزرگ هزینه راه اندازی، نگه داری، آب و برق تجاری، مالیات، شهرداری و .... و از همه از مهمتر هزینه پرسنل، نگهبان و ... را دارند که تمام درآمدهای آنها در خوش بینانه ترین حالت کفاف این حجم از هزینه ها را نمیدهد، بی علت هم نیست که اکثر این خانم ها (مدیران سالن های سوپر لوکس) در فضای مجازی دروغ پراکنی و شومنی میکنند و خود را تافته جدا بافته یا خیلی انسان رئوف و شریف و یا خیلی عجیب نشان میدهند و اخیرا نیز با روش باج گیری عاطفی سعی در جریحه دار کردن احساسات مردم دارند... در حالی که اینچنین نیست و این اشخاص سر شما را کلاه میگذارند تا از خدمات فلان کس در فلان آموزش استفاده کنید (یا پکیج راز موفقیت شان را بخرید!!!) که تمام اینها مانند یک باند مشغول پول درآوردن از سایر آرایشگران ساده و شریف هستند. در حقیقت درآمد اصلی آنها از سایر آرایشگران است و نه از مشتریان واقعی.. پس بی سبب نیست این خانم ها مردانی را برای مربی گری سایر آرایشگران معرفی میکنند که تماما آموزش های پوچ و به درد نخور به شما ارائه کرده و به راحتی آب خوردن جیبتان را خالی میکنند.
در نهایت با به نظر میرسد که فعالیت این سالن ها با این رویه ای که در بیش دارند ماندگار نخواهند بود و قطعا در این راه حق به حق دار خواهد رسید، چه بسیار آرایشگرانی هستند که با زحمت و سختی کار بسیار به استادانی بی بدیل تبدیل شده اند اما نامی از آنها در هیچ کجا شنیده نمیشود ما در وب سایت بزرگ عروسکو و بستر پهناور آن دستور العمل جدیدی را در این راستا و برای سال 1403 در نظر گرفته ایم که متکی بر همین واقعیت است و هدف مان معرفی هرچه بیشتر و بهتر این بانوان هنرمند و البته زحمت کش را که تاکنون ناشناخته مانده اند، داریم، پس در سال جدید با تمام توان تبلیغاتی و ابزارهای قدرتمند در دستمان به معرفی این بانوان آزرده خاطر خواهیم پرداخت.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |