انتخاب نام و برند تجاری مناسب برای آتلیه عکاسی موضوعی است که به سادگی نمیتوان از آن گذشت، چرا که میتواند در آینده نقش بسزایی را در برند سازی و شهرت یک آتلیه ایفا کند. با بررسی ساده در موتورهای جستجو گوگل با جملاتی که بیشترین جستار را داشته روبرو میشویم. جملاتی مانند { اسم آتلیه خارجی - نام خارجی زیبا برای آتلیه عکاسی با معنی - بهترین نام برای عکاسی } که این جستارها نشان از درک اهمیت این موضوع توسط تازه واردها به این رشته تجاری-هنری داشته است و به همین علت ما در این صفحه از وب سایت عروسکو قصد داریم تا راهنمایی های لازم را در این مورد خدمتتان ارائه دهیم.
نام و عنوان برند تجاری در همه مشاغل موضوعی است سرنوشت ساز اما اهمیت آن در آتلیه های عکاسی به وضوح قابل لمس است، تا جایی که مشاهده شده برندهای معروف به دلیل نام غیر مناسبشان قسمت اعظمی از مشتریان خود را در طول سال از دست میدهند و اعتبار خود را از شیوه های بازاریابی غیر مستقیم بدست میآورند و همواره بخش بزرگی از مشتریان بالقوه را به نام های جذاب و گیرا رقبا واگذار میکنند. نام آتلیه عکاسی برای مقبول واقع شدن از شاخص های زیر پیروی مینماید.
عناوین مناسب برای یک آتلیه عکاسی از چه ویژگی هایی برخوردار است؟
مردم پسند باشد. بعبارتی دیگر از واژه هایی که نیاز به صرف وقت و هزینه برای القا و تمرکز بر برندسازی دارند، تا حد ممکن استفاده نشود.
ساده و کوتاه باشد. از عبارات طولانی در عنوان برند خود استفاده نکنید چرا که ممکن است قسمتی از نام شما متعلق به آتلیه دیگری باشد که این خود باعث سردرگمی مشتریان شده و در نهایت منجر به ریزش مشتریان خواهد شد. به این مثال ساده توجه کنید، اگر نام یک آتلیه تصویرسازان نگاره نو باشد طبیعتا آتلیه های دیگری با نام تصویرسازان و دیگر با نام های نگاره و یا نگاره نو وجود دارد که همه این تشابهات در نهایت باعث ناشناخته ماندن و اشتباه مخاطبین میشود که این خود بدترین آفت در هر کاری است.
ترجیحا فارسی باشد. بهتر است نام آتلیه عکاسی را فارسی انتخاب کنید چرا که اینجا ایران است و مردم ما فارسی زبان و انتخاب یک نام پر معنای خارجی هر چقدر هم که جذاب به نظر برسد برای بخشی از جامعه نامانوس است.
نام آتلیه عکاسی را یونیک انتخاب کنید. یعنی شبیه به آن نام یافت نشود و یا کم یاب باشد و یا حداقل در شهر محل فعالیتتان وجود نداشته باشد.
اسم انتخابی ماندگار باشد. بعبارتی دیگر نام آتلیه تان را بر اساس جو موجود در زمان حال انتخاب نکنید، حتما توجه کرده اید که برخی اسامی و نامها در دوره هایی بر سر زبان ها آمده و پس از مدتی فراموش میشوند، اینها میتواند آثار یک سریال تلویزیونی یا برنامه های مختلف در زمان باشد که بعد از مدتی به فراموشی سپرده شده و حتی چندی بعد به نظر خیلی ها از مد افتاده و بی کلاس (!) میشود. پس قطعا دوست ندارید نام تجاری شما تاثیر پذیر از چنین حواشی ساده ای باشد.
نام انتخابی ترجیحا شیک و لوکس باشد، چرا که اکثر مخاطبین شما بخش جوان و یا مشاغل دیگر مثل سالن های زیبایی بوده و طبیعتا یک نام شیک میتواند باز خورد مناسبی را در کوتاه مدت برایتان به ارمغان آورد.
باید نام انتخابی مورد پسند خانم ها باشد. برخی از نام های آتلیه های عکاسی را که مرور میکنیم، بسیار خشن و ناراحت کننده به نظر میرسند (!) این اسامی نمیتوانند رابطه ای و یا بعبارتی دیگر جذابیتی را برای بانوان ایجاد کند و آنها را به سمت کسب و کار شما بکشاند پس غفلت نکنید و منطقی باشید و این موضوع را بدانید که 99% از درآمدهای شما در آینده تاثیر پذیر از انتخاب بانوان خواهد بود.
در هنگام انتخاب نام به لوگوی تجاری توجه کنید. دومین و مهمترین کار شما پس از انتخاب نام آتلیه ساخت و طراحی یک نشان زیبای تجاری است، پس در هنگام انتخاب نام تصویری از نشان تجاری خود را خیال پردازی کنید و ببینید آیا گزینه انتخابی شما بستری برای ساخت یک لوگو یا نام تجاری خواهد داشت یا خیر...
برای مثال ما تعدادی از نام های جذاب و مناسب را در زیر ارائه کرده ایم. که از ویژگی های گفته شده در بالا برخوردار هستند.
نکته پایانی: بعد از انتخاب نام مناسب برای آتلیه عکاسی خود و نتیجه گیری نهایی حتما نام مربوطه را در جستجوگر گوگل سرچ کنید تا مطمئن شوید اطلاعاتتان بروز است و در خیابان روبرویی چنین آتلیه ای با نام انتخابی شما وجود ندارد.
نام های پیشنهادی خود را در پایین این مقاله برایمان کامنت کنید.
منبع: عروسکو
کپی برداری از محتوای این مطالب عملی ناپسند و غیر حرفه ای است.